وب لاگ شهید نعمت الله مؤیدی

وب لاگ شهید نعمت الله مؤیدی

بسم رب الشهداء و الصدیقین
وب لاگ شهید نعمت الله مؤیدی

وب لاگ شهید نعمت الله مؤیدی

بسم رب الشهداء و الصدیقین

59/07/23- پل کرخه

 دومین تجربه ناموفق بنی صدر

 

بیست وچهار روز ازآغاز تهاجم همه جانبه ارتش متجاوز عراق ومتحدانش به مرزهای جمهوری اسلامی ایران می گذشت وابوالحسن بنی صدر فرمانده نیروهای مسلح ایران عملا نتوانسته بود کاری انجام دهد.
چند هزار کیلومترمربع از خاک کشور در اشغال دشمنان بود وپیشروی های دشمن ادامه داشت.

حمله ارتش برای مقابله با دشمنان  امروز 23 مهر ماه انجام می شود. بنی صدر شب قبل تعداد زیادی از مسوولان کشور و فرماندهان نظامی رادر پایگاه چهارم شکاری دزفول جمع کرد و با گفتن جمله یاد شده اعلام کرد فردا تاشهر اشغالی بستان یا شاید هم تا شهرالعماره عراق پیش خواهیم رفت!!
 این حمله که در آن هیچ نیروی پیاده ای وجود ندارد با تکیه بر تانک و توپخانه آغاز میشود اما تا قبل از ظهر شکست می خورد. رییس جمهور عصبانی و خشمگین به نظر می رسد. بنی صدر چندی بعد حمله دیگری را برای شکست حصر آبادان سازمان می دهد . تفکرات نظامی – سیاسی خاص رییس جمهور باعث شده سپاه رادر این حملات به بازی نگیرد.
بنی صدر امیدوار است دراین حمله پس از شکستن محاصره آبادان و آزاد سازی خرمشهر به سوی بصره حرکت کند. این حمله نیز نتیجه ای در بر ندارد.
دومین حمله بنی صدر هم به نتیجه نمی رسد و آبادان همچنان در محاصره است. کمبود نیرو در جبهه ها کاملا به چشم می خورد ارتش امروز و فردا قرار است در این باره اطلاعیه بدهد، اوضاع جبهه ها، تقویت نیروهای نظامی را ضروری می سازد.
در این روز امیر سرلشگر شهید محمدرضا ضیایی درسی در این منطقه به شهادت رسید و عملیات با آتش شدید دشمن به هدف خود نرسید.
منبع:کارنامه توصیفی عملیات هشت سال دفاع مقدس/ علی سمیعی/ نمایندگی ولی فقیه درنیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی/تهران/1376

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد