وب لاگ شهید نعمت الله مؤیدی

وب لاگ شهید نعمت الله مؤیدی

بسم رب الشهداء و الصدیقین
وب لاگ شهید نعمت الله مؤیدی

وب لاگ شهید نعمت الله مؤیدی

بسم رب الشهداء و الصدیقین

بافرماندهان(شهید حبیب الله شمایلی)

قائم مقام فرمانده لشکر7ولی عصر(عج)(سپاه پاسداران انقلاب اسلامی)


سال 1333 ه ش در بهبهان دیده به جهان گشود. پدر و مادرش دلباخته قرآن بودند و شیفته حضرت رسول (ص) وائمه اطهار، از این رو دیانت و متانت از وجود حبیب الله می بارید. از کودکی فردی صمیمی، صادق، پایبند به احکام الهی بود .
در مراسم مذهبی حضور می یافت تا با شخصیت پیامبران و ائمه آشنا شود و راه آینده اش را تعیین نماید.
تحصیلاتش را در بهبهان گذراند و کارمند بانک ملی شد.
درد دین داشت , در مقابل جفاهای نابکاران و ستم پیشگان بر مردم و شکستن حرمت و قداست دین و دینداران ,احساس مسئولیت می کرد، از این بابت با قیام خونرنگ و رهایی بخش خمینی بت شکن همراه او شد تا یکی از سربازان آرمانش باشد. او در این طریق پر فراز و فرود, چنان دل سپرد که چون صنوبری مقاوم از هیچ تند بادی نلرزید.
یعنی ما را سری است با تو که اگر خلق روزگار دشمن شوند و سر برود بر آن سریم با توجه به تجاربی که در دوره خدمت سربازی به دست آورده بود, از نخسین روز تجاوز دشمن بعثی به سرزمین مقدس ایران اسلامی تا روزی که به شهادت رسید لحظه ای آرام نگرفت. ابتدای جنگ شش ماه در کنار نیروهای ارتش به عنوان نیروی احتیاط حضور داشت و بعد از آن به رزمندگان بسیج و سپاه پیوست.
هرنقطه از جبهه های جنگ که کار مشکل می شد یا نیاز به از خودگذشتگی داشت,او آنجا حاضر بود؛از جبهه شوش که همرزمی توانا برای سردار شهید دکتر مجید بقایی و همرزم شهید ش ,درویش و بهروزی بود و سختی ها و جراحتها یی که به جان خرید, و یا درعملیات طریق القدس , فتح المبین , بیت المقدس، رمضان، والفجر مقدماتی، کربلای 4و 5 که همه گویای رزم بی امان آن سردار ملی وشیر جبهه ها بود.
در فتح المبین و بیت المقدس فرمانده محورعملیاتی بود و در رمضان معاون فرمانده لشکر 17 علی بن ابی طالب(ع) , بعد از آن مسئولیت فرماندهی طرح و عملیات و قائم مقام فرماندهی تیپ امام حسن (ع) را پذیرفت.
مدتی بعد به سمت قائم مقام فرماندهی لشکر هفت ولیعصر (عج) منصوب شد.
حبیب اله, زندگی در کنار بسیجیان و در سختی ها را دوست داشت .او از بلا جویان عاشقی بود که بارها با پیکری مجروح , دلی بزرگ و دریایی ,بستر آرام شهر را رها می کرد و عصا زنان در منطقه جنگی حضور می یافت تا آرامش واقعی خود را در جمع بهترین بندگان خدا در جبهه ها بیابد .
بعد از عملیات خیبر به شدت داغدار شد , نه تنها داغ شهادت برادر را دید که یاران حماسه سازی چون خداداد اندامی؛ مجید آبرومند وسعید موسویان نیز اورا تنها گذاشتند . این مشکلات کم ترین خللی در اراده او ایجاد نکرد و با عزمی جدی تر در راه پاسداری از اسلام ناب محمدی تلاشش را دوچندان کرد.
سر انجام این سردار با شهامت واسطوره ایی در عملیات کربلای 5 به شهادت رسید تا پس از سالها تلاش ومجاهدت ,پادا زحماتش را از معبودش بگیرد.
حبیب الله شمایلی درفرازی از وصیت نامه اش می نویسد:
چون هدف بزرگ و مسئولیتی که بدوش امت ما افتاده و انتظاری که محرومان دنیا از انقلاب ما دارند ,عظیم می باشد، سختی ، دوری، کمبود، نارسایی و سایر عوامل؛ طبیعی بوده و ما باید صبر و استقامت را از رسول ا...و امامان معصوم آموخته؛ زیرا آنان به وعده خداوند ایمان و یقین کامل داشته اند.
خداوندا انقلاب ما را تا پیوند آن با انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) مستدام بدار.
منبع:پرونده شهید در بنیاد شهید وامور ایثارگران اهواز,مصاحبه با خانواده ودوستان شهید
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد